fredag 20. desember 2013

Cathrines Julekalender 2013 - bake i siste liten!

Det er ennå noen dager til jul, og man kan fint rekke å bake en kake eller to til!
I hvert fall kunne 1950-talls husmoren sikkert rukket det, og mere til!
https://www.freiahjemmekonditori.no/home/Julekurvkake-(ostekake)?r=59340
Så hvis du har noe tid til overs, kan du sikkert gjøre lykke med et par gode julekaker til, som denne julekurv-ostekaken med pepperkakebunn! Se oppskrift her!
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/formkaker/krydderkake
En god, gammeldags krydderkake jeg ha til jul, og lager gjerne flere, så jeg kan gi bort også! Se oppskrift her!
Og mormors god julekake er også noe vi må ha i hus til jul! Den spises med godt smør og brunost, og er Bygårdsmannens favoritt! Se oppskrift her!
I de gamle bakebøkene til Freia, finner jeg alltid gode kakeoppskrifter til jul, og et tips er å lete etter bøkene på Epla, QXL og i bruktbutikkene.
Skal du bake mer til jul?
http://cathskreativehjorne.blogspot.no/2013/12/cathrines-julekalender-2013.html
Til slutt: Ikke glem å delta i Cathrines Julekalender 2013 her, hvor du kan vinne mange fine premier!

4 kommentarer:

  1. Husmoren fra 50-tallet kan ikke jeg måle meg med:) Takk for inspirasjon! Den hjertekaka var veldig fin da! Jeg har planer om å bake risboller i dag, hvis jeg rekker!

    Ønsker dere fine dager nå i førjulstiden!

    SvarSlett
  2. Niks her skal det ikke bakes mer, etter ett meget mislykket forsøk på serinakaker...

    Så der blir kun pepperkaker.

    Men, nam nam så godt alt dette så ut da :)

    God helg og god jul !

    SvarSlett
  3. Det er viktig å holde på tradisjoner, men i år har det blitt lite baking. Kanskje det blir en ny sort i morgen, og så akal datre steike krumkaker:)

    SvarSlett
  4. Nei, nå sier jeg meg (helt) ferdig og veldig fornøyd med det jeg har laget for i år! :)

    God Jul!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!