mandag 23. juni 2014

Ord på kjøkken veggen!

Borte bra, men hjemme best, heter det, og denne utgaven av ordtaket, fant jeg i en gjenbruksbutikk i Danmark en sommer for noen år siden!
Og siden har den hengt på kjøkkenveggen vår, og minnet oss om nettopp dette!
For selv vi som alltid elsker å feriere i Danmark, synes det er deilig å komme hjem til vår egen, lune kjøkkenkrok!
Og her henger det også et annen ordtak på porselen: Faa er som Far, Ingen som Mor!
Jeg antar at de begge er rundt 100 år gamle, og kanskje får de henge på en vegg i 100 år til?
Men selv om man trives aller best hjemme, er det godt å komme seg ut på tur! Og dette er min måte å si det på - at vi er på ferie i Danmark akkurat nå!
Men, hvem vet, kanskje finner jeg flere fine ordtak til å ha på veggen, eller kanskje mer Madam Blå emalje? Det siste håper jeg aller mest på!
God sommer, og en riktig god St. Hans aften!

4 kommentarer:

  1. Så masse fint!
    Ha en super ferie og god St.Hans til deg! :)

    SvarSlett
  2. Mye fint å se hos deg. kos dere i Danmark.
    Eg lurer litt på om eg skal lage blomsterkrans eller noe.
    Nå blomstrer alle mine gamle roser, så hjemme best ja. Mannens ferie skulle ha starta i dag, men for mye å gjøre på jobben så han havna nå der likevel.
    Det er vel sånn , at må reise vekk for å få fred, og da ringer mobilen, ja, ja.

    Ha ein fin St. hans.
    Klem,

    SvarSlett
  3. For ett koselig kjøkken du har :)
    Blått ER jo kjøkken synes jeg :)
    Håper du koser deg i Danmark og har herlig vær :)
    Ønsker deg en herlig ferie :)
    Go'klem fra meg

    SvarSlett
  4. Ønsker deg en flott Danmarks ferie !

    Håper du finner noe nye, morsomme "skatter" på din tur :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!