mandag 14. juli 2014

Rødt er søtt!

Gjensynet med Aulestad og gårdene i Gudbrandsdalen, minnet meg om at der er det vanlig med røde pelargoniaer i vinduskarmene,
og at det er så vakkert mot de rutete vinduene, og dalen utenfor! Her fra Aulestad!
Så jeg gikk straks til innkjøp av røde pelargoniaer til kjøkkenvinduene!
Den ene ble plassert i en gammel Arabia krukke,
som fikk fint følge av en gammel hane og høne!
De er egentlig salt- og pepperbøsser, som nyter pensjonisttilværelsen sin her hos oss!
De fine røde blomstene ga nytt liv til vinduskarmene, og har mange knopper som snart vil springe ut!
Så nå har de røde tatt litt over kjøkkenet fra de rosa dr. Ingrid og Mårbacka pelargoniaene, som får stå ute og slikker sommersol!
Men alt til sin tid, og akkurat nå er det rødt som føles mest søtt!

2 kommentarer:

  1. Så enig, så enig. Det er vakkert med rødt! Får litt retro-følelse av å beundre vinduskarmene dine...

    Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid ligg røde innslag, det frisker fint opp de fleste steder.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!