mandag 16. februar 2015

Gamle barne klær blir fin pynt!

Denne vakre dåpskjolen i engelsk blonde er et bruktfunn fra Danmark for noen somre siden, og jeg tror det var kjærlighet ved første blikk!
Den er så forseggjort, og det er ikke vanskelig å tenke seg et lite dåpsbarn i den!
Nå henger den til pynt i farmorstua, og er blitt et lite blikkfang på skapet! Til venstre min farmors gamle marmorlampe med skjerm av engelsk blonde!
Og på syrommet henger disse gamle, fine babyklærne!
De er typiske 1940-talls modeller, og er en gang sydd og strikket med kjærlig hånd!
Den håndstrikkede genseren har forseggjort mønster, og søt krage! Mens babyblusen er sydd i tynt, tynt bomullsstoff med blonder på krage og ermer!
De ser små ut her de henger, men jeg synes det er fin pynt!
Og så er det en påminnelse om alt det arbeidet som en gang ble lagt ned på disse barneklærne - den gangen man ikke kunne få kjøpt alt i butikk!
Så det blir en liten hylles til våre formødre også dette, over det de har skapt med nål og tråd og strikkepinner!

1 kommentar:

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!