onsdag 11. mars 2015

Retro genser og lue til minstemann!

Det er en stund siden jeg la ut den siste retro strikkeoppskriften, men her kommer en fin genser og lue til minstemann!
Under Retro strikkeoppskrifter har jeg fra januar 2013 lagt jeg ut oppskrifter som jeg har i samlingen min - se her!
Og i BABY STRIKK-heftet (nr. 679) finner man bl.a. strikkeoppskriften som jeg legger ut i dag!
Her ser man innholdsfortegnelsen.
Oppskriften på jakke, skjerf og lue til liten pike, er tidligere publisert her!
Men i dag er det denne genseren og luen til gutt str. 1 1/2 - 2 år som jeg gir dere oppskriften til!
Genseren har knepping på skulderen, og fint mønster i blått og rødt!
Garnet som er brukt, er Triplex (Sandnes Garn), som er gått ut av produksjon. Men man kan fint bruke et annet garn med samme strikkefasthet (24 m/10 cm).
https://drive.google.com/file/d/0B0xXuABlI-huMVVTUm1tN3JrME0/view?usp=sharing
Oppskriften til genser og lue til minstemann, finner du i pdf-format her! Husk at oppskriften kun er ment til privat bruk.

3 kommentarer:

  1. Så veldig hyggelig - søt genser er den.
    Ja man kunne strikke... strikke :-))
    Takk for oppskrifter. Jeg har begynnt
    med ny prosjekt. Gleder meg. Håper alt bli bra...Ha en riktig fin dag Cathrine
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Artig gjensyn med barndommens tykke gensere. Vi hadde det ikke så varmt inne, og utenpå-jakkene var heller ikke så solide som nå. Akkurat nå virker denne ettersittende genseren utrolig varm.
    Triplex husker jeg godt. Husker vi brukte det i kofter og gensere....

    Nydelig vær her i dag, sol og vindstille. Det blåste nok fra seg i går.

    Klem

    SvarSlett
  3. Tak for dine ord Cathrine! Og tak for dit gode blogvenskab med altid fine kommentarer, jeg kommer til at savne dig også men vil titte ind en gang imellem. Og skulle du komme på mine kanter er du så velkommen til at titte ind til mig også!
    Varmt kram Helle:-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!