onsdag 7. oktober 2015

Cathrines gjenbruks favoritter: OMA på Sofiemyr!

Her kommer en ny omtale av en gjenbruksbutikk i serien min Cathrines gjenbruks favoritter, og i dag har turen kommet til OMA i Oppegård!
Det er Oppegård miljø- og arbeidstreningssenter (OMA) som driver bruktbutikken på Sofiemyr, som du finner her.
OMA har store, fine lokaler i et gammelt industribygg, med møbler, leker, bøker, bilder, porselen, glass og kjøkkenting i to velfyltes etasjer.
I leketøysavdelingen i 2. etasje fant jeg to Lundeby dukkehus, som sikkert kan bli like fine igjen med litt maling og ny innredning!
Mens i hyllene i 1 etasje fant jeg disse fine porselenskoppene!
Fine, gamle møbler finnes det mye av,
og porselenet har de sortert i avdelinger etter farge!
Til slutt kan man ta en kopp kaffe og en vaffel i butikkens lille kafé!
Les om OMA her og følg dem på Facebook her!

4 kommentarer:

  1. Kanskje vil Marita brukthandel være noe for deg. Den ligger i Mjøndalen. De har oppe tirsdag og torsdag ettermiddag og lørdager.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Her var mye fint. De små dukkehusene minner meg om min barndom, da jeg brukte mye tid på å leke med dukkene i dukkehuset. Kunne godt ha tenkt meg et slikt igjen :)

    SvarSlett
  4. Det er en fryd å gå i sånne butikker.
    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!