torsdag 22. oktober 2015

Høst strikk til store og små!

I dag har jeg samlet et knippe gratis strikkoppskrifter til store og små! 
Til de aller minste har du dette settet med mønster i grått str. 3 mnd til 3 år! 
Genseren har raglanfelling, og oppskriften får du her.
Til lillesøster fant jeg denne nydelige tunikaen med tilhørende jakke str. 1-3 år. Se oppskrift her.
Og til storebror en skjønn genser til en liten sjarmør! Genseren i retro mønster str. 2-8 år finner du oppskriften til her.
En genser i færøysk mønster med raglanfelling str. 2-8 år, finner du oppskriften til her.
Denne klassiske cardigan til mor i str. XS-XXL finner du her. Den kan lett bli en favoritt!
Og en god og varm genser i færøysk mønster, finner du oppskrift til her!
Denne fine herregenseren måtte jeg også ta med!
Den har vakre, duse farger og klassisk mønster! Oppskriften finner du her.
En cardigan i høstens farger finner du oppskriften til her!

Med ønske om en fin høstdag!

7 kommentarer:

  1. Her er det bare å la seg friste. Fine strikkemønster! Jeg er pensjonist og har god tid til å strikke, men rekker ikke brøkdelen av alt jeg ønsker. Men det er artig å bla i oppskrifter, nye som gamle.

    God torsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Mange fine oppskrifter her! Det er så ufattelig mye fint å se av oppskrifter og så altfor liten tid til alt man har lyst til å strikke! 😀 God helg!

    SvarSlett
  3. Masse fint en kunne strikket. Hadde jeg bare hatt litt flere fridager.
    God helg

    SvarSlett
  4. Tusen takk for herlige oppskrifter kjære Cathrine.
    Fantastiske mønster... jeg liker retrojakke :-)))
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Nydelige strikkeplagg. Liker veldig godt at eldre mønster kommer igjen. Mye flott å la seg inspirere av. Skulle hatt så mye mer strikketid :))

    SvarSlett
  6. Hei, hva heter det Færøyske mønsteret til den genseren i hvit og koksgrå til gutt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Den heter kun færøysk mønster, som det står i oppskriften. Klem Cathrine :-)

      Slett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!