mandag 30. november 2015

Et skjønt grønt bord!

Nå har jeg endelig fått tak i et lenge etterlengtet, lysegrønt bord til kjøkkenet!
Jeg er veldig svak for den lysegrønne fargen fra 1900-1930, og elsker å blande pasteller som lyseblått, lysegult og lysegrønt!
Og jeg har ventet på å finne en gammel kommode eller et bord i akkurat denne grønnfargen!
Nylig dukket det lille bordet i en gjenbruksbutikk i Ski, og det var ikke tvil i min sjel at det måtte være med oss hjem!
Bygårdsmannen var derimot mer lunken, og syntes det var slitent og slitt. Mens jeg så potensialet!
Og etter en grundig vask, var det nesten som nytt, og har i mine øyne, både sjel og sjarme!
En gammel Hardangerduk, et lite melkespann, min farmors gamle panservekt og den gamle Melittakannen hennes er fint følge!
På toppen av vekten ligger noen gamle strikkede kjøkkenhåndklær til pynt!
Jeg synes det lille bordet var som skapt for den lille kroken, og har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte det!
Her pyntet med en rose i en gammel Burleigh kopp!
Her ser dere før- og etter bildet, med den lyseblå krakken som sto i kroken tidligere!
Forandring fryder, ikke sant?

3 kommentarer:

  1. Perfekt etter min mening! Så enig med deg: både sjal og sjarme! Det gjør seg sikkert julepynta også....

    God førjulstid fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bordet! Fin størrelse som passet akkurat der det skulle stå...og fargen, ja jeg er enig, det er noe med den grønnfargen!

    Gleder meg til å følge bloggen din i førjulstiden!

    Hilsen fra Beian.

    SvarSlett
  3. Det er alltid god stemning og masse fint å se på her inne i dit hjørne.
    Ønsker deg en fin førjulstid! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!