onsdag 11. november 2015

Kjekk vest blir til genser med sjalskrage!

Det begynt med en idé om å strikke vester til mine tvilling guttebarnebarn. En skikkelig skolevest til to gutter på 9 1/2 år.
Gratis mønster i str. 3-12 år fant jeg hos DROPS her
Garnvalget falt på DROPS Cotton Merino - som ikke klør - i fargen mellomgrå!
Og hos Wenjo's Strikkeblogg fant jeg en fin utgave av den, med kontraststriper. Som jeg kopierte, men i marineblått!
Men ettersom den første vesten vokste frem, kom jeg på bedre tanker. Kanskje det var bedre å strikke gensere? 
Som tenkt, så gjort! Så jeg strikket ermer etter eget mønster!
Denne gangen ville jeg strikke raglanfelling, og her er ermene satt innpå, og fellingen har begynt!
Strukturmønsteret synes jeg kom veldig fint fremt!
Men så var det hals da, og jeg har valgt å lage sjalskrage for aller første gang!
I kontrastfargen mørkeblått! Tvilling nr. 2 vil få genser i de motsatte fargene. 

Og så får jeg bare håpe at jeg blir ferdig til jul!

3 kommentarer:

  1. Hei! Vesten blir knallfin som genser, kjekt du fant eit tips hos meg ;)
    Lykke til med genser nr. 2!

    SvarSlett
  2. Så smart! Dette var en god idé, og samtidig får du jo også bruke din egen kreativitet istedet for å kopiere andre.

    SvarSlett
  3. Nydelige gensre dette. Fint mønster.
    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!