lørdag 17. september 2016

Baby teppe i en koffert!

I forrige innlegg Pastellstrikk til baby! skrev jeg om mitt hemmelige strikkeprosjekt nr. 2 denne sommeren!
Og nå ligger babyteppet jeg har strikket i en søt liten koffert, på vei til de nybakte foreldrene!
Kortet synes jeg passet så godt!
Og den lille kofferten fra Søstrene Grene med kirsebær dekor, falt jeg pladask for!
I kofferten la jeg også magebeltet til garnet jeg har brukt, der det står vaskeanvisninger.
Garnet jeg har brukt er Arwetta ekstra fin merino innkjøpt i Danmark!
Babyteppet er strikket i havskum-mønster, og oppskriften finner du her!
Jeg kan se for meg at den lille kofferten vil bli flittig brukt i årene som kommer!
Og når teppet har gjort nytten sin som babyteppe,
vil det kanskje være en dukke eller bamse som trenger det!
Her står gaven til den nybakte storebroren, side om side med gaven til hans babysøster!
Hvis du vil lære å strikke havskum-mønster, finner du en fin instruksjonsvideo her!

1 kommentar:

  1. Så nydelig gave! Og så så kjekt med gave som kan brukes framover i tid også :) Tenker storebror syns det er veldig kjekt at noen husker på han også midt oppi alt!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!