torsdag 13. oktober 2016

Jeg broderer bunad skjorte fra Voss: Innspurten!

Det har vært et langt lerret å bleke, men nå nærmer jeg meg slutten og de siste broderistingene på min sønns bunadskjorte!
Og jeg har lært enormt mye under arbeidets gang, og har fått god øvelse i austmannarenning, kvitsaum, holsaumm, taggekant og montering!
Og øvelse var viktig, før jeg turte å brodere på skjortedelene.
Men, når resultatet blir bra, er det jo verdt alle timene med intens konsentrasjon over sytøyet!
I skrivende stund holder jeg på med taggekantene, og her ser dere prøvelappen min!
Jeg vil også sy monogram på bunadskjorten, som på bunadsølv skrinet hans: Skrinet med det rare i!
Jeg har lært en lekse av dette, og det er at det ta den tiden det tar!
For et slikt stasplagg bør vel ta litt tid, så man ikke blir misfornøyd med resultatet.
Og han vil jo ha glede av bunadskjorten sin i mange år. Så noen måneder fra eller til, spiller ingen rolle i den store sammenhengen!
Snart er bunadskjorten klar for prøving! 
Da får jeg justert ermelengden og mansjettene, og ser hvor jeg skal sy knapphull.
Og så håper jeg bunadskjorten er helt ferdig til han skal feire fødselsdagen sin om litt!

1 kommentar:

  1. Hvilk fantastisk arbeid... deilige broderi
    ønsker deg god fremgang videre kjære Cathrine.
    Jeg strikker julegave for datter :-)))
    Hilse til deg. Ha god helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!