tirsdag 12. september 2017

Hvordan henge opp bilder!

Det er alltid et dilemma hvilke bilder man skal ha på veggen, og hvilke man ikke har plass til.
Og problemet øker gjerne med årene, når antall familiebilder øker! Man vil jo gjerne ha bilder av barn og barnebarn fremme! 
Samtidig som man vil henge opp kunst, og kanskje et broderi eller to. Her en Oslo-leilighet fra 1900!
Jeg har mange smårammer med fotografier, og de byttes gjerne ut når man får et nytt barnehage- eller skolebilde!
Men i øyeblikket er det litte endringer i gang i stuen, og da bestemte jeg meg for å ta ned  vegghyllen, og heller henge opp et stort maleri som jeg har arvet.
I tillegg forsøker jeg å samle noen bilder i grupper.
Gjennom å se på stuer hos andre, kan man få ideer til eget hjem, som dette stramme opphenget,
og dette mer løsslupne!
En trappoppgang kan være fin å bruke til familiebildene.
Her en stue fra 1950-tallet - da det skulle være enkelt!
Mens her har rosene tatt overhånd, og det er altså ikke spart på noe!
I Carl Larssons hjem var det også mange bilder, men hengt opp med sjel!
Jeg tenker fremdeles på flere alternativer, så det gjenstår å se hvordan det til slutt blir, i stuen hjemme hos oss!

2 kommentarer:

  1. Veldig mange gode og artige forslag. Takk for det. Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Takk for mange gode tips til å henge opp bilder.
    Det er alltid mykje diskusjon og haudebry når ein skal henge opp.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!