lørdag 10. mars 2018

Slik lager du en fin dusk!

I Lev Landlig luen og en gammel spark, viste jeg frem noen av Lev Landlig luene jeg har strikket!
Jeg har fått helt Dilla på Lev Landlig luen, og ser for meg at jeg vil strikke flere!
Jeg lovet dere at jeg skulle vise hvordan jeg laget de fluffy duskene, og her kommer fremgangsmåten:
Jeg brukt restegarn fra de forskjellige luene,
 i tillegg til naturhvitt mohair garn: 1 tråd av hvert garn.
Det var en veldig fin blanding, og gjorde at duskene fikk et mykt utseende!
Jeg har gått til anskaffelse av duskmakere, som disse fra Knitpro.
Til Lev Landlig luene brukte jeg den største størrelsen. Se hvordan man lager dusker her.
Fordelen med disse duskmakerne, er at det går raskt å lage en dusk, og at den blir jevn og rund.
Men selvsagt kan man bruke gamlemetoden. Se flere typer dusker her.
Dette er dusken på den lyseblå luen - luen som jeg bruker aller mest! 

3 kommentarer:

  1. Kjempefine luer og dusker! Du er flink👌😊

    SvarSlett
  2. Ser ut som gode luer! Lenge siden jeg har laget dusker nå, det er jo veldig morsomt! :)
    Nå er jeg endelig i gang med blogging igjen etter en altfor lang pause.

    SvarSlett
  3. Takk for tips om "apparat" til å lage dusk i.
    Eg synest det er plundrete å lage dusk rundt ein pappring med stoppenål.
    Nydeleg hue.
    ps. eg er ikkje koma så langt at eg har prøvt å strikke den.
    Ha ei fin veke !

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!